Jak zbudować świadomość marki

Budowa świadomości marki to nic innego jak technika marketingowa, której zadaniem jest przede wszystkim wykreować, a następnie utrwalić w świadomości konsumenta pozytywne myślenie o danej marce. Wbrew pozorom samo doświadczenie czy efektywna reklama nie wystarczą, by wizerunek firmy bądź działalności tak po prostu ukształtował się w pożądany sposób w umysłach założonej grupy docelowej. Budowanie świadomości marki jest procesem złożonym, na który składa się wiele elementów. W ostatnim czasie samo pojęcie marketingu bardzo się rozszerzyło. Jak nietrudno się domyślić było to wynikiem pojawienia się przestrzeni internetowych. Obok tradycyjnego marketingu z czasem pojawił się również marketing internetowy. Na budowanie świadomości marki mają wpływ obie wymienione przestrzenie, które w niektórych momentach działają osobno, a w jeszcze innych sukcesywnie ze sobą współpracują.

Logo – element rozpoznawczy firmy

Każda firma dbająca o swój wizerunek czy promocję powinna posiadać logo. Sam termin oznacza po prostu formę graficzną charakterystyczną dla jakiejś marki i jednocześnie ją identyfikującą. Co ciekawe, logo jest terminem stosunkowo młodym, ponieważ nie ma jeszcze nawet stu lat. Pierwsze formy graficzne określane mianem logo zaczęły pojawiać się w latach trzydziestych poprzedniego stulecia. Jeśli chodzi o budowanie świadomości marki, logo ma przede wszystkim nakierować potencjalnego klienta na daną markę. Skuteczne działania marketingowe często prowadzą nawet do tego, że konsument emocjonalnie wiąże się z danym logo i na jego widok odczuwa pozytywne emocje. Jest to oczywiście związane nie tylko z samą grafiką, ale również z efektywnie prowadzonymi działaniami marketingowymi. Logo nie powinno być skomplikowane, ale jednocześnie warto zadbać o to, by było kreatywne i rozpoznawalne. Niektóre marki – chcąc upodobnić się do znanych firm – naśladują znane formy graficzne, zmieniając wyłącznie szczegóły. Bardzo dobrym przykładem w tym kontekście są różne firmy sportowe, które nawiązują na przykład do marki Nike.

Hasło reklamowe i slogan – Zabawne? Krótkie? Czytelne?

Nazwa firmy jest oczywiście bardzo ważna, ale obok niej powinno nieodzownie pojawić się hasło reklamowe oraz slogan, z którymi dana działalność będzie kojarzona. Wbrew pozorom wcale nie jest tak łatwo wymyślić slogan (który pozostaje niezmienny przez długi czas) oraz hasło reklamowe (które co jakiś czas musi się zmieniać). Przede wszystkim wspomniane teksty muszą być łatwe do zapamiętania. Długie i skomplikowane zdanie – nawet bardzo kreatywne i ciekawe – sprawdzi się mniej, niż krótki oraz czytelny tekst. Zarówno slogan, jak i hasło reklamowe powinny nawiązywać do marki oraz przesłania firmy. Oryginalność, wiarygodność i promowanie pozytywnych wartości to z pewnością ważne aspekty, na które trzeba przy tworzeniu powyższych tekstów zwrócić uwagę.

Profesjonalna strona internetowa dla firmy

W dobie dwudziestego pierwszego wieku żadna firma nie może obejść się bez strony internetowej. Ta ostatnia powinna być przygotowana przez profesjonalną agencję reklamową oraz doświadczonego grafika i informatyka. Wbrew pozorom nawet wygląd strony (oraz oczywiście jej funkcjonalność i aktualność) wpływa na postrzeganie każdego klienta. Warto zadbać o to, by adres witryny zgadzał się jak najdokładniej z nazwą firmy. Dzięki temu stronę będzie można bardzo łatwo znaleźć w wyszukiwarce internetowej.

Marketing – ceramika reklamowa, promocja, reklama

Budowanie świadomości marki to przede wszystkim wspomniany wyżej marketing. Jego działania opierają się na wprowadzaniu bardzo zróżnicowanych form promocji. Są to między innymi reklamy w mediach czy też różnego rodzaju billboardy, plakaty i ulotki. Coraz częściej firmy i znane marki skłaniają się również w stronę ceramiki reklamowej. Mowa tutaj o produktach, takich jak kubki czy filiżanki, na których znajduje się logo danej firmy. Okazuje się, że ceramika reklamowa ma bardzo duży zasięg. Praktyczna dystrybucja sprawia, że wspomniane przedmioty trafiają do pracy i domów potencjalnych klientów. Obok ceramiki reklamowej warto wspomnieć także o innych artykułach reklamowych. Są to między innymi długopisy, notesy czy sprzęty elektroniczne.

Nawet w obliczu ogromnej konkurencji na rynku, przy użyciu odpowiednich narzędzi, budowanie świadomości marki nie jest tak trudne, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać. Przede wszystkim warto skupić się na aspektach charakterystycznych dla danej spółki bądź całej branży. W niektórych przypadkach większość funduszy warto przeznaczyć na promocję w sieci, w innych doskonałym rozwiązaniem jest zainwestowanie w ceramikę reklamową. Wszystko zależy między innymi od specyfiki firmy oraz oczywiście od grupy docelowej, do której kierowane są działania marketingowe. Warto zdać sobie sprawę z tego, że budowanie świadomości marki jest również procesem długotrwałym. Na efekty trzeba trochę poczekać, jednak w efekcie końcowym z pewnością będą one wymierne w stosunku do przeprowadzanych wcześniej działań.