Ćwicz szybko i efektywnie

Każdy z nas pragnie zachwycać idealną formą i pięknie wyrzeźbioną figurą. Często jednak na przeszkodzie realizacji tego rodzaju marzeń stoi brak czasu lub odpowiednich funduszy. Czy istnieją jednak metody na skuteczne zrzucenie zbędnej wagi bez uszczuplania naszego budżetu?

 Idealną opcją dla osób, które pragną zaoszczędzić lub nie przepadają za ćwiczeniami w grupie nieznanych nam ludzi są ćwiczenia przeprowadzane w domu lub na świeżym powietrzu w gronie najbliższych nam znajomych. Do najczęściej współcześnie wybieranych form aktywności należą spacery, biegi a także nordic walking, jazda na rowerze i rolkach. Każda z tych form przynosi nam podwójne skutki. Oprócz kształtowania naszej kondycji i ciała, trening na świeżym powietrzu idealnie dotlenia nasz organizm, pozwala nam na kontakt z naturą oraz pobudza w nas pozytywne emocje, dzięki produkcji endorfin. Wyżej wymienione form aktywności idealnie sprawdzą się dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z ćwiczeniami fizycznymi i zaczynają kształtować swoją kondycję. Wprowadzenie takie jest jednak niezbędne, ponieważ organizm musi przyzwyczaić się do regularnie dostarczanej nam dawki wysiłku. Po pewnym czasie jednak będziemy mogli przejść do ćwiczeń bardziej angażujących nasz organizm, nie rezygnując jednak z treningu bazowego.

W domu ćwiczyć możemy natomiast bardziej skomplikowane zestawy ćwiczeń, na przykład treningi fitness, czy trening obwodowy lub tabata. O ile ćwiczenia fitness odnaleźć możemy w sieci bez problemu, ponieważ wiele gwiazd stworzyło własne schematy ćwiczeń skondensowanych w odpowiednie treningi, o tyle trening tabata może być dla nas pewnym rodzajem nowinki. Trening ten cechuje się przede wszystkim niezwykłą intensywnością. Ten interwałowy trening metaboliczny daje nam, w ciągu zaledwie czterech minut, niemały wycisk. Wszystkie ćwiczenia (pompki, przysiady, wyskoki, wyrzuty) wykonujemy tyle razy, ile jesteśmy w stanie przez 20 sekund, bez przerwy. Po zakończeniu serii odpocząć możemy jedynie 10 sekund, a następnie powracamy na kilka sekund do kolejnych ćwiczeń. Ćwiczenia te są tak intensywne, iż jeszcze w kilka godzin po zakończeniu treningu mięśnie pracują i spalają zbędne kilogramy. Twój metabolizm pracuje wtedy na pełnych obrotach!